Het belang van de trekker
Vaak onderschatten mensen het belang van de trekker en dus indirect van de boer. Het is niet alleen een uitzonderlijk geschikt middel om het land te ploegen, bovendien is het ook de enige manier hoe wij als maatschappij eten kunnen vergaren om grote schaal. Onderdelen van een trekker zijn echter wel vrij prijzig. Daarom is het van belang om ons ook hierin te onderwijzen. Een voorbeeld van een trekker onderdeel is de verloopstuk aftakas. Zonder het hiervoor genoemde onderdeel zou de trekker niet in beweging komen omdat het vermogen niet aangevoerd kan worden. De maatschappij zou zich dus wel wat meer bezig mogen houden met zijn boeren. Zonder hen en hun trekker (onderdelen) zijn wij als maatschappij vrijwel kansloos omdat we simpelweg eten nodig hebben. Laten we daarom wat meer respect tonen aan de boer en proberen de kosten van het aanschaffen van nieuw landbouwgereedschap laag te houden.
Bekende trekker merken
Als we het over de trekker hebben zijn er uitzonderlijk veel merken die bij mensen naar boven kunnen komen. Denk aan de welbekende John Deere of New Holland. Echter, er zijn naast deze twee merken uiteraard veel meer bekende namen die zich hebben ontwikkelt. Daarnaast creëren de boeren ook vraag door op steeds maar weer nieuwe manieren de grond te ontginnen. Naast nieuwe manieren om de grond om te ploegen zijn er ook wat minder bekende tractor onderdelen die worden ontwikkeld door bedrijven. Denk hierbij aan de mechanische tractorstoel of zogenaamde aanlasoren die het mogelijk maken voor tractors om er zware dingen aan te hangen. Ook al zijn deze onderdelen wat minder bekend, ze moeten wel ontwikkeld worden. Voor het gros van de mensen zullen deze merken altijd onbekend blijven, echter verdienen ze wel onze aandacht omdat ze juist zulke cruciale onderdelen vervaardigen.
Ontwikkelproces nieuwe trekker onderdelen
Als we ons wat meer gaan verdiepen in het achterliggende proces van de nieuwe trekker dan wel tractor onderdelen, blijkt er veel meer achter schuil te gaan dan oorspronkelijk gedacht. Hieruit komt ook evident naar voren dat kosten noch moeite gespaard worden maar dat dat onvermijdelijk is. De boer kan het zich namelijk niet veroorloven om bijvoorbeeld tijdens het dorsen opeens een onderdeel te moeten vervangen. Helaas gebeurt dit echter nog wel. Denk hierbij aan de car 2 topstang die maar al te vaak vervangen moeten worden. Ook al zijn deze hydraulische stangen zeer sterk, het kan toch voorkomen dat ze het gewicht niet houden en aan vervanging toe zijn. Een ander onderdeel dat cruciaal is en een interessant ontwikkelproces doorgaat is de inbouw achteruitrijcamera. Het voorgaande onderdeel wordt soms iets te makkelijk opzij gezet als een normaal onderdeel wat er nou eenmaal altijd bijzit. Echter is dat onjuist. Een dergelijke camera is van groot belang voor de boer. Als deze namelijk afwezig zou zijn, zou het vrijwel onmogelijk zijn voor de boer om zijn of haar tractor achteruit te steken in bijvoorbeeld een aanhanger.